Uppdatering

| Postat i: Allmänt
0
Hej på er. I lördags så var vi iväg och hoppade en 115 i hudik. Det började i kaos eftersom jag inte visste eller hade sett någonstans att det var samma bana(?) i den klassen som i klassen innan och alltså ingen ombyggnation. Så jag missade helt att gå banan. Inte sådär jättekul då man inte tävlat på jättelänge.  Dessutom hade jag inte så mycket tid på mig innan jag skulle starta så var rätt stressad kan man säga.. Som tur var hjälpte Ida mig att peka ut den, säga galoppsprång osv. vilket var en himla tur, annars hade jag aldrig kunnat starta ens.
 
 
Var som sagt den första tävlngen på jättelänge och han kändes tusen gånger bättre än vad han har gjort det senaste veckorna. Dock fick vi 6 fel för jag red som en blind apa på näst sista hindret (typ lämnade honom för att fixa det själv..jättebra att få hjärnsläpp på det viset..Hm..) så vi fick ta om det. Men annars hoppade han verkligen KANON och bjöd mod hindrena som vanligt igen osv.
 
 
Kollade även upp sadeln med våran sadelprovare som var på tävlingarna och hon såg också att den inte var optimal just nu och sa saker som stämde överrens med vår massör. Så förmodligen så har den här "svackan" varit pga. sadeln och inte bara pga. mig och att jag skulle ha en dålig period. Skönt att få det utrett ;) Så sadeln är fixad och Fimpe verkar mer än nöjd med det. Galopperar på som vanligt igen och är mer "med" om man säger så. Det är otroligt tur att vi har en sadel som man kan ställa om med hjälp av verktyg och inte behöva skicka iväg den på omvärmning osv. :)
 
 
/Emma
 
 
 
Hittills till Uppdatering





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: