Trimning inför tävling

| Postat i: Allmänt, Dagens ridpass
1
Idag började jag och Johanna med att skritta fram hästarna ute innan vi gick in i stora ridhuset och trimmade dem där. 
 
Jag jobbade mycket i galopp, tempoväxlingar, skänkelvikning och även förvänd galopp för att få honom ordentligt lösgjord. Han var kanon idag, jättefin och jätteambitiös! Det är en sån löjlig skillnad nu när vi fixat sadeln så att jag känner mig dum att jag inte litade på mig själv när det var något jag tyckte kändes konstigt. Men men, nu har jag lärt mig det ännu en gång.
 
Med tanke på hur fin han var idag så borde gas och broms fungera utan problem och han borde lätt dansa undan för skänkeln om de skulle behövas imorgon. Bara att hoppas att de håller i sig över natten, hehe :)) 
 
Vi skrittade av hästarna ute och sedan duschade och schamponerade jag Fimpe så han är ren och fin tills imorgon. Jag och Johanna smörjde alla våra saker samtidigt som vi lyssnade på Alex & Sigges podcast. Man kan ha det värre faktiskt ;) Tävlings-mys på hög nivå!
 
(bild från när jag skrittade ut en sväng för nån dag sedan, jag har alltid skydd när jag trimmar ordentligt)
/Emma
 
Hittills till Trimning inför tävling


Emelie

Vilken snygging !


URL: http://emeliejosefssons.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: