Torsdag

| Postat i: Dagens ridpass
0
Idag fick Fimpe massage. Han var fin i kroppen men hade som en liten spänning i ryggen (på ena sidan bara, vid manken) som hon arbetade bort. Annars var han jättefin vilket är skönt :) Förmodligen har han fått spänningen i ryggen av att ha halkat till i hagen. Sträckningen i baklåret som jag har jobbat med några veckor nu fick toppbetyg -jag kan inte arbeta något mer med den utan nu har den fått en rivstart och ska sköta resten av jobbet själv, vilket såklart tar tid, men de är stor skillnad sen innan! :)
 
Red efter det ut och klättrade lite med honom. Sedan gick jag och Frida, som jag red med, in i paddocken där jag red lite i trav och galopp. Han var JÄTTEFIN i galoppen.Riktigt avslappnad och bjöd ändå framåt fint och längde stegen ordentligt och var fortfarande avslappnad på ett sätt som de var ganska länge sedan jag såg. Så att han varit lite spänd i ryggen kanske har varit den här känslan i hoppningen som jag inte kan greppa. Han har ju hoppat bra som sagt men jag har inte fått den vanliga känslan. Om han då har varit spänd i ryggen några veckor och därför inte tagit för sig som vanligt i galoppen kan ju de spela med i att jag tycker jag inte riktigt hittat tillbaka till min vanliga ridning och rytm mot hindrena. Men vem vet, de kanske inte heller har spelat någon roll alls. Men samtidigt är han ju jättekänslig, så vem vet. Vi får se helt enkelt :) 
 
Imorgon ska jag rida lite småhinder hade jag tänkt. Känna lite på honom inför helgens tävling! :)
 
Har blivit tokförkyld så det här är det som tar mig igenom dagen just nu..
/Emma
Hittills till Torsdag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: