Film från träningen

| Postat i: Träning
0
Här har ni filmen. Det som var dåligt med den här träningen var att jag inte hade sådär klockren känsla till en början och att han dessutom nitade på den där räcke-räcke kombinationen efter trippelbarren. Men samtidigt var det också bra eftersom att jag måste inse att han har blivit äldre, klokare och framförallt lite latare. Han är PIGG och alltså inte lat i den bemärkelsen, utan mer BEKVÄM och SMART. Han inser att han förmodligen skulle få ta i lite i den kombinationen eftersom jag red rätt dåligt så att vi kom på ett lite större läge och då är de rätt lätt att stanna.  Korrigerade honom efter det enligt Leifs instruktioner eftersom beteendet att stanna inte är okej och sedan hoppade han jättebra resten av träningen. Så de var ju bra ändå att de kom fram.
 
Sen menar jag absolut inte att han är oambitiös, nej han är verkligen en duktig och positiv häst. Han är bara känslig och rider jag dåligt/ofokuserat så får jag skylla mig själv såklart. :)
 
 
En jättefin häst har jag i alla fall och jag ska verkligen jobba på att få tillbaka känslan så att jag kan supporta honom så mycket som han behöver och hjälpa honom bättre än vad det känns som att jag gör just nu. Vill få tillbaka känslan som vi hade på tävlingarna i Brunflo för drygt en månad sen. Då kändes det lekande lätt. Vill ha det så igen :)
/Emma
Hittills till Film från träningen





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: