Trimmat

| Postat i: Dagens ridpass
0
Idag trimmade jag Fimpe på nya banan. Ett ord: trött. Han var veeeeerkligen jobbig idag och stark(!?) Ignorerade mina halvhalter och bara pinnade på jättesnabbt, speciellt i trav. Fick andas lungt själv, göra halt, räkna till 5, komma fram i trav igen. Sedan började det om flera gånger då han verkligen var springig och stark i början..
 
Tillslut vart han i alla fall fin! Jättebra i galoppen speciellt. Red mycket förvänd galopp till en början då han var så himla trälig. Red öven öppna i samt mindre volter i förvänd galopp och då lossnade mycket. Jobbade sedan mycket med övergångar och tempoväxlingar resten av passet då jag ville befästa lite det jag fick igenom när han var springig och det fungerade bra :) Han var kanon bitvis men de är verkligen en utmaning att kunna komma dit (till en avslappad häst som har fokus på mig) när han är sådär hetsig och springig i början och det gäller verkligen att ha tålamod själv.. 
 
 
Bild från Ånge
 ♥
FOTO: Maja Löfgren
Hittills till Trimmat





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: