Träningen

| Postat i: Träning
1
Hej!
 
Idag var det som sagt hoppträning för mig och Rut vi började med lite gemensam framridning där vi red på fyrkantsspåret och sedan la 2 mindre volter på bägge långssidor. Mellan volterna red vi tagen bakdel. I början av passet kändes hon ganska bökig handen och tjurig. Hon gick inte precis där jag ville men ju längre vi red ju med accepterade hon mina hjälper. Sedan galopperade vi och där hade vi samma tänk som när vi travade fram.
 
Vi började med att rida en liten serie med små hinder där det var ett galoppspårng mellan här fokuserade vi på att de skulle vara rund i galoppen så de fick runda fina språng. Tycker att hon gjorde det lite stressat de första gångerna men sedan hoppade hon avspänt men energiskt. Sedan travhoppade vi några hinder som vi sedan la ihop till en liten slinga där alla hinder skulle travhoppas. Hon har verkligen blivit duktig på att travhoppa och jobbar med hindret på ett bra sätt.
 
Till sist hoppade vi en slinga med två hinder som vi hade galoppbom innan och en linje med 6 galoppsprång. Tycker att hon hoppade det på ett bra sätt. Hindrena med galoppbom kom hon bra på och fick några riktigt fina språng och linjen tycker jag att hon hoppade bra på. Så att sammanfatta är jag nöjd med ena delen av passet och mindre nöjd med andra. Måste verkligen rida lite mer markarbete så att jag får henne att bli lite mer uppmärksam, har varit lite sämre med markarbetet på senaste tiden. Men snart är vi back on track på den biten ;) Jag är däremot nöjd med hoppningen idag trots att det spöregnade större delen av passet!
 
Bild från tävlingen i Ånge som var i lördag =)
 
/Johanna
 
Hittills till Träningen


Maja Löfgren

Hej!
Jag tog några bilder på er i Ånge i lördags när jag var där med min kusin Frida! Jag undrar om ni är intresserade av att jag skickar dem och till vilken mail? :) Jag tycker det såg jätte bra ut!
Kram!

Svar: Hej! vad roligt! skicka dem gärna till [email protected]
tavlingsryttarinnor.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: