Ridklubben Östjämten

| Postat i: Allmänt
0
Hejsan!
 
Tävlade i Östjämten idag.
110 hade vi 0+8 fel alltså två ner i onhoppningen vilket jag tar på mej själv, bägge nerslagen kom ur sväng. Fick inte riktigt ihop henne som jag ville. Kan ha berott på att jag är sjuk och ganska orkeslös men var egenligen skitpet. Så nu vet jag det till nästa gång att jag måste ha betydligt mycket mer tryck i svängarna. Men är super nöjd med grunden hon var pigg och framåt och hoppade bra. Så har egentligen inget att klaga på.
 
Sedan hoppade jag en 120 där jag hade 5 fel, det var en bed. A:0 så hade ett nedslag och ett tidsfel. Rev hinder nummer 2 som var ett plank, hatar plank de är så lätt att riva och ofta ganska lätta jämfört med vanliga bommar. 
Nog om det, eftersom att jag rev så pass tidigt i banan tog jag beslutet att rida lugnt och få en bra runda där jag kom bra på hinder. Vilket också gjorde att jag också tog längre vägar än planerat. 
Men jag är verkligen jättenöjd med dagens runda är nog en av de bästa vi har gjort tillsammans, kom bra på alla hinder och hon hoppade super. Känns så himla bra efter förra tävlingen där det inte gick så bra alls, känns som att hon trivs bättre ute plus att jag tycker att utomhustävlingar är bäst :D
 
Om någon av våra läsare var där idag och fotade och lyckades få kort på mej eller Emma får ni jättegärna maila de bilderna till oss på [email protected] =)
 
Hittills till Ridklubben Östjämten





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: