Q & A

| Postat i: Q&A
0
 
Emmas svar:
Hej och tack så mycket! Mitt mål för säsongen är att starta 130. Blev färdigkvalad förra sommaren men har kännt att jag har velat mogna lite tillsammans med honom som ekipage, det är ändå rätt stor skillnad från 120. Dock vet man ju aldrig hur det går osv, så jag kommer inte bli besviken om vi inte startar heller, men om det fortsätter att rulla på lika dant som nu så :) Jag känner inget behov av att stressa upp i klasserna innan vi är redo eftersom han är så pass ung och till viss del oerfaren.
 
Övriga mål jag har är att komma igång lite mer med dressyr/markarbetsträning. Hann ju träna för en dressyrtränare en gång i våras innan han blev sparkad och sedan har jag kommit av mig helt. Vill förtydliga att jag är jättenöjd med min vardagstränare Catta, hon är verkligen duktig på både dressyr och hoppning, men det kan vara nyttigt och intressant att träna för någon annan som ser på en med nya ögon. 
 
Någonting jag ser fram emot är våra stora hemmatävlingar på gräs. Inte för att jag gillar att rida på gräs så mycket (tycker det känns omständigt med broddar och allt, plus risken för tramp) men det är alltid en sån himla härlig atmosfär och stämning under dessa tävlingar! Har ni inte tävlat på Sundsvall summer horse show så är det dags iår tycker jag! :) Sen har ju även Näset mysiga och härliga tävlingar på sin stora fina grusbana! Det enda problemet med de tävlingarna för mig är att Fimpe varit livrädd på framridningen då det ligger vid vattnet.. Men det ligger ju rätt nära härifrån så har funderat på om jag ska fråga om jag får åka dit för rida lite på den banan bara för den sakens skull.
 
Johannas svar:
Vad kul att du tycker det!=) Har flera mål för säsongen bland annat att kvala till 130 och sedan om allt känns bra att starta 130. Som det känns nu känns 120 lätt att rida men sedan får man inte glömma att det är stor skillnad mellan en Lätt klass och en Medelsvår. Så om jag inte känner att det känns bra så kommer jag inte att starta 130 iår utan att vänta till nästa. Men vi får hoppas att det fortsätter som tidigare :)
Sedan har jag flera andra mål som jag jobbar med dagligen hemma både i min ridning och med henne.
 
Det jag ser fram emot i sommar är som Emma skrev våra sommartävlingar tycker att det är superkul med grästävlingar om det är bra väder. Annars blir ju underlaget så tråkigt om det regnar så vi får hoppas att solen skiner då! Sedan hoppas jag att få åka till Brunflos meeting, det är supermysigt där! Jag hoppas bara att framhoppningen har blivit bättre än ifjol! 
 
Hittills till Q & A





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: