Dagens träning

| Postat i: Träning
0
Hej,
 
Idag var det hoppträning på schemat för mig och Rutan. Vi började med gemensam framridning där vi red mycket öppnor, slutor och tempoväxlingar. Tyckte hon kändes lösgjord och bjöd på bra framåt.
Vi började med att travhoppa utan stigbyglar(!) först ett räcke och sedan fortsatte vi i galopp mot ett till räcke med galoppbom. Detta gjorde vi ett par gånger i bägge varv innan vi rullade ut travbommen till en galopp bom och red bägge hindren i galopp ett par gånger. Tycker att hon hoppade bra fast än min balans utan stigbyglar inte var 100%ig.
 
Sen hoppade vi en kombination med räcke 2 galoppsprång oxer. Hon hoppade jättefint här och vi fick ju ha stigbyglarna så ryttaren var kanske lite mer still, hehe!
 
Till sist hoppade vi en liten slinga. Först långsidan med räcke, oxer det var fem språng mellan dem, första gången kom jag i lite kort galopp in och det vart det såklart ganska långt fram på fem språng. Sedan hoppade vi ett räcke snett igenom för att sen forsätta på kombinationen med två språng och till sist ett till räcke snett igeonom. 
Tycker att hon hoppade bra men vart lite spänd mellan hindren men det känns som att jag ändå får en bra anridning. Är jättenöjd med Rut idag, imorgon ska jag och Emma rida ut :D
 
Filmen från träningen kommer så fort den har laddats upp!
 
Två bilder från träningen, hade inte världens snyggaste sists men jaja ;D
 
 
/Johanna
Hittills till Dagens träning





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: