Tävlingsresultat SRK 17/3

| Postat i: Allmänt
0
110: 0:0a och 4a, dock en dålig runda. Han var så himla pigg och lite knäpp på framhoppningen (bockade runt och sköt rygg istället för att galoppera) så hade ingen optimal framridning tyvärr och jag hade den känslan med mig in på banan (..att han går mer uppåt än framåt liksom) Så jag red honom tajt på de flesta hinder, alltså han fick ta en nära avsprångspunkt... Men de kändes helt enkelt som att om jag skulle försöka skjutit iväg honom istället hade jag förmodligen landat på andra sidan själv iom. att han inte var riktigt med. Men jaja, vi var nolla så får väl vara nöjd med det även om jag verkligen inte gillar den här rundan..
 
120: 8 fel
Denna rundan var mycket bättre,han hade lugnat ner sig iom. att han fick hoppa av sig klassen innan. Jag fick ett nedslag på hinder nr 6 som var lite sådär, ska se på filmen vad jag exakt gjorde för fel, men tror bara de var ett enkelt pet. Rev sedan insprånget till kombinationen som var hinder nr 7. Hade fastnat kvar lite själv i känslan från klassen innan så var jättesen i reaktionen att ta tillbaka honom (i klassen innan räckte han ju knappt fram iom att han var så "tossig" och studsig). Så jag sabbade det med min sena/uteblivna reaktion, så vi rev. Annars tycker jag denna banan var mycket bättre än 110, bättre flyt allmänt och nedslagen är ju endast mitt fel, han gjorde ett kanonjobb denna klass!
 
Skönt att ha tävlingsdebuten avklarad! Nu tar jag med mig misstagen jag gjorde och ska försöka att inte göra om dem. Fimpe tyckte i alla fall utan tvekan att det var roligt att få vara tillbaka på banan igen :)
 
Laddar upp 120 filmen sedan :)
 
Hittills till Tävlingsresultat SRK 17/3





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: