Fredag

| Postat i: Allmänt, Dagens ridpass
0
Idag hade jag med Fimpe på lektion för Marika. Mamma är sjuk (influensan) så hon kunde inte rida och då passade jag på istället. Alltid nyttigt med renodlad markarbetsträning samt att också få en annan ridlärares synpunkter och tankar kring oss som ekipage.
 
Jobbade mycket med att flytta dem för skänkeln, red även på stora volten och vände dem vid varje vändningspunkt. Fimpe var bra idag! Han blev lite för djup i formen stundtals, men plockade då upp honom med uppresande tygeltag och drev fram honom så blev de bättre =) La även märke till att jag nu måste trimma lite mer på den sk. "dressyrgaloppen". Arbetet ute är jätteviktigt och bra, men de är lätt att man rider snabbare än vad man tror och nu kände jag att jag fick jobba väldigt mycket för att få tillbaka honom i lugn sk. dressyrgalopp där han var avslappnad och låg i formen utan att försöka öka hela tiden. Alltså de är ju bra att galoppen är framåt och så iom. att vi ska ha banhoppningsgalopp sedan, men man kan ju inte heller släppa på registret tillbaka för det. 
..Nu låter det som att jag bara flängridit ute i full fart och så är det verkligen inte. Men har inte riktigt haft så mycket fokus på "dressyrgaloppen" som jag kanske borde ha haft de senaste veckorna. Det är i alla fall någonting jag ska tänka på framöver!
 
Marika tyckte i alla fall att han var jätteduktig och speciellt galoppen tycker hon är kanon så det var ju roligt. Hon sa också att hon förstår att han kan vara svår iom. att han är så himla känslig och det håller jag verkligen med om. De flesta verkar ju tror att man bara kan glida runt men han är vääääldigt känslig så de var kul att hon såg det och uppmärksammande det och liksom förstod att de inte är så lätt.
 
Hans tramp var bättre idag så låter det vara utan förband. Rengjorde det ordentligt och spritade det så får de stå och lufta istället för att vara instängt, de läker ju oftast snabbare så och de är ju inget sår längre. 
 
Hittills till Fredag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: