Tävling Timrå

| Postat i: Allmänt
1
Hej på er :)  Imorgon är det tävling som står på schemat, ska hoppa en 120 i Timrå. Vi får se hur det går, har mest målet att ta mig runt oavsett pet osv då vi har haft lite utav en svacka i hoppningen nu några veckor. Har verkligen hittat nya knappar i dressyren och jag tror att de har spökat lite med min känsla i hoppningen. Så just nu jobbar jag på att försöka få tillbaka den, så får vi se hur det går och om det går överhuvudtaget :) Har också fått lite bakläxa då min häst har blivit lite kräsen och van att komma "perfekt" på hinder och därav ibland blivit tveksam på att hoppa om han är i ett lite knivigare läge, så det ska jobbas på också. Så imorgon ser jag som en träningsrunda. Jag ska försöka få tillbaka min känsla och han ska få träna på att hoppa även om de inte är perfekt -vilket det inte kommer vara iom. min borttappade känsla. 
 
Men jag ska se det här som en möjlighet till att träna mitt psyke också. Det behöver inte gå bra, och går det dåligt så KOMMER jag att lära mig av det också -och de är faktiskt inte hela världen. DET ska jag försöka komma ihåg. Ogillar verkligen att jag har ett psyke som är väldigt bra på att se minsta lilla fel, nästan aldrig är nöjd och snarare sätter upp hinder än tänker positivt. Men nu ska jag bannemig träna på det imorgon!
 
Hursomhelst så hoppas jag att det ska gå bra och att det ska lossna lite nu, är less på dessa raksträckor i utveckligen när det känns som att man trampar på samma ställe och börjar tvivla på sig själv!
 
 
 
Väldens finaste kille har jag i alla fall och de är guld värt när motivationen och självförtroendet ibland tryter.
/Emma
Hittills till Tävling Timrå


Anonym

Ni är så duktiga så :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: