Q&A

| Postat i: Q&A
0
Men hurrni, vi har helt glömt bort att svara på en gammal frågestund! Så vi gör det nu istället, haha förlåt! Vi börjar med Emmas svar så publiceras Johannas senare!
 
 
Postat av: Isabelle
Hur lägger ni upp era hästars träning varje vecka? Hur tänker ni när ni rider och sånt. Tack för en bra blogg :D
 Emmas svar: Hej och tack själv för att du läser den! Jag försöker att ha två pass i ridhuset/på ridbanan varje vecka och resten av dagarna försöker jag rida utomhus. En vanlig vecka kan se ut såhär:
 
 
Måndag-Uteritt med fokus på klättring
Tisdag - lättare uteritt i alla gångarter/vila
Onsdag - hoppträning
Torsdag uteritt med fokus på varierat underlag
Fredag - vilodag
Lördag - uteritt med mycket galopp/intervaller
Söndag - trimning själv
 
Sen han var 5 år har jag låtit honom vila två dagar i veckan, vet att han inte behöver det på samma sätt nu, men tycker att det upplägget känns bra ändå. :) Försöker att variera ridningen så mycket som det går, dvs. klättra, skritta långa turer, intervaller, gå på varierat underlag osv. Tycker också att de är bättre att han vilar två dagar i veckan, dels eftersom att jag själv inte blir frestad att göra korta ridturer som inte ger något (typ skritta en halvtimme) plus att muskler faktiskt byggs i vila .
 
 
Postat av: Kattis
Vilket är erat bästa tävlingsminne? :)
 Oj, jag har faktiskt inget speciellt som är främre än de andra. Men när vi kvalade klart till MSV som unghäst förra året var ju roligt :)
 
Postat av: Hanna
Vad har ni för mål med era hästar detta året?
 Det har vi svarat på tidigare,  så jag drar det kortfattat för att inte tråka ut er - att debutera 130 samt rida mer dressyr.
 
 
 
Postat av: Linnea
Favoritmat?
 
 Kyckling med pasta och ädelostsås :') Sallader -hur tråkigt de än låter..och typ grillat med massor av halloumi, fetaost, majs osv!
 
This or that
Cola/fanta
häst/ponny
hoppning/dressyr -men dressyr är också roligt!
rida ute/rida i ridhuset
Chips/popcorn
Linnolsson/Darios - Hm.. jag vet verkligen inte, följer inte bloggarna så aktivt, men båda verkar trevliga :)
Höga hinder & enkel bana / svår bana & låga hinder -alltid bra att få öva på svårigheter utan att de sliter på hästen.
 
 
Postat av: Alva
Tycker ni att det är roligast att rida ponny eller storhäst? Varför? :)
 Jag tycker storhäst. Jag har inte riktigt haft någon ponnytid på det sättet (förutom på ridskola och någon medryttarhäst) så det är ett enkelt val för mig. Dock gillar jag "enkelheten" man verkar uppleva med ponny. KBK liksom ;) haha! (KBK=Kör bara kör)
Hittills till Q&A





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: