Morgonens hoppträning

| Postat i: Träning
0
Vi jobbade dem lite tillsammans först. Flyttade dem för skänkeln, kortade, längde, kollade att vi hade koll på dem helt enkelt. Tycker han var fin! Svårt att få till den där riktigt korta traven med aktivitet utan att han blir stark och vill springa på, men det är som sagt bara att träna vidare. Annars tyckte jag att han var bra på marken idag! Kändes alert, avslappnad och han väntade verkligen på mig på ett bra sätt tycker jag.
 
Började sedan hoppa fram på små hinder där vi red i öppna mot hindret. Jobbade sedan över två oxrar på en åttvolt och därefter hoppade vi en trekombination med tre galoppsprång emellan. Till sist hoppade vi en oxer och sedan trekombinationen som en väldigt kort bana. Han hoppade kanon idag, var vädligt ambitiös och tyckte det var roligt! Jag har inte hopptränat på tre veckor så min känsla var lite sisådär men träningen var godkänd från mitt håll ändå :)
 
En sak som verkligen är roligt med honom är hans hoppstil. Han jan vara hur fin som helst i formen när man trimmar men så fort man ska hoppa hinder kommer ormhalsen fram ;) haha! Jag förstår att det är så han hoppar som bäst och jag skulle inte försöka ändra på det, men de ser ju lite kul ut ibland med lillhuvudet så pass högt upp och öronen tokspetsade för att han är jätteglad, haha. 
 
/Emma
Hittills till Morgonens hoppträning





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: