Tips

| Postat i: Allmänt
2
Fimpe är ju lite utav en buse OCH otursfågel vilket resulterar i många tramp osv. Att ha boots på vintern är värdelöst eftersom de vänder sig ut och in som en blomma i snön och blir kvar så. Sen får han lätt skav av dem och så blir de också så fuktigt och instängt med boots runt hovarna, så har inte riktigt känt att de har varit så bra. Har funderat på så kallade kotringar ett tag men tog inte tag i det förrns jag fick tips av en tjej på min instagram om just dessa.
 
 
(min instagram är emmanybeerg för de som undrar) 
 
Så jag bestämde mig för att ge det ett försök och jag är posetivt överraskad! Än så länge ;)
Såhär ser dem ut:
 
De fästs runt (som man hör på namnet) kotan på hästen och skyddar mot tramp osv då de stöts bort av ringen. Tänkte att de kanske är fler än jag som har en buse och är desperat efter tips på lösningar :)
Hittills till Tips


Emma

Professionals choice bell boots, finns på Grafströms för runt 300. Kan lova, de viker inte upp sig och snurrar inte heller. Har de på Xet fram och fastän vi pulsat i djupsnö som gått upp till magen på honom har de inte lossnat, vikt eller snurrat. Visst, kostar lite men de är så värda priset.


URL: http://ranchgirl.blogg.se
cassandra gigel

fin blogg :)


URL: http://cassandras.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: