Leif Träning

| Postat i: Allmänt
0
Kan summera träningen med, helt okej.
Igår trimmade vi mycket, började med att flytta för skänkeln på serpentiner, det gjorde hon bra. Sedan red vi serpentiner i galopp med avbrott och ny fattning för att sedan fortsätta serpentinen i förvändgalopp. Det var jag nöjd med och jag tycker att hon faktiskt var stadig i den förvända galoppen.
 
Började med att hoppa 4 små hinder på långsidan med 2 språng mellan varje, det vi hade fokus på hät var att vi skulle rida i rätt galopp hela vägen. Det var jättesvårt och hon bytte typ hela tiden detta gjorde vi i bägge varv väldigt många gånger. Fick tillslut till det någorlunda okej.Sedan var det dags för travhoppning red först ett hinder i trav sedan fortsatte vi mot en studsserie. Det kändes bra och hon jobbade bra igenom studsen. Detta gjorde vi rätt mycket av också, sen red vi travbommar,hinder och sedan en distans mot en oxer. Gick helt okej fick inte super språng på oxern. Hon var jättetrött och hade förmodligen mjölksyra. 
 
Idag så började vi med lite öppa och sluta på volten i trav och galopp. Började även idag med travhoppning sedan vidare på några travbommar. Sedan byggde vi på med en liten slinga med små hinder, tyckte att hon gjorde det bra. Sen hoppade vi en bana där hon var jättefin i början av banan sen började jag plocka och lägga in extra språng, blir så less på mig själv när jag gör så haha. Men hon försöker ju iallafall lösa det. Sen hoppade vi en bana till det gick väl också helt okej fick ta om en linje eftersom att Leif tryckte att jag skulle reagera snabbare på om jag behövde rida fram eller vänta. Kände att min reaktionsförmåga inte var på topp idag. Men det var en helt okej träning för våran del, hon vart även idag jättetrött.
/Johanna
 
Hittills till Leif Träning





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: