Leif Hall träning dag 1 (25 Jan 2013)

| Postat i: Allmänt, Träning
1
Började med att jogga fram dem självständigt innan vi samlades på volten. Jobbade med att flytta dem för skänkeln och tänkte mycket på de liksidiga arbetet. Tycker han kändes rätt bra =) När vi skulle samla galoppen ordentligt samtidigt som vi flyttade dem ordentligt för skänkeln (lite galopppiruett-tänk) så vart de lite jobbigt, men tycker han kämpade på bra. Jobbade dem även med förvänd galopp och jag tyckte han var lite "sämre" än vanligt, så jag måste komma ihåg att arbeta lite flitigare med den nu känner jag. Han gjorde ju det och så, men jag behövde verkligen stötta honom hela tiden. Det brukar som tur är lossna så fort jag fokuserat lite mer på det några pass.
 
Började sedan att hoppa småhinder som stod lite sick-sack längs medellinjen. Hoppade över det första, la en volt runt de andra, hoppa de det andra, la volt runt de tredje, hoppade de tredje osv. Gick väl helt okej. Hoppade sedan lite olika övningar osv som ni ser på filmen. Serierna kändes rätt ok också, fick dock lite problem med att hoppa "sick-sack" linjen då jag inte fick ut honom för skänkeln i vänster varv, då blir ju inte bågen så bra och då blir ju inte heller resten bra, men men.. fick ju öva på det i alla fall. Sen hoppade vi dessa sick-sack hinder rakt. Alltså vi hoppade de snea hindrena på en rak linje. Det tyckte Fimpe var konstigt så han stod emot lite, men de fixade sig. Kanske inte den bästa prestationen från min sida.. men jaa, som sagt han har ju inte gjort de så mycket så de är klart de vart lite konstigt (som ni ser på filmen) :)
 
Han kämpade på bra i alla fall, blir spännande att se vad vi ska göra imorgon :)
 
Hittills till Leif Hall träning dag 1 (25 Jan 2013)


Mercedes

vad snyggt det ser ut! Ni hoppar med superbra samspel och det syns att ni litar på varandra :)
kram

Svar: Tack vad gullig du är! kram
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://photobelle.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: