Hoppträning - Flisan

| Postat i: Allmänt, Träning
4
Vi började med att jogga fram dom lite lätt själva. Sedan gick vi över till att arbeta dem längs fyrkanten fast innanför spåret. På ena långsidan gjorde vi öppna och på den andra gjorde vi tempoväxlingar. Tyckte de gick rätt ok, lite att jag inte fick tillbaka henne så snabbt i början, men de blev bättre sen. Jobbade dem lite mer på volterna i b.la. förvänd galopp osv. Tycker hon kändes bra i det, hon var rätt stark (alltså kroppsmässigt, inte i munnen)och jobbade på fint. Sedan travhoppade vi ett hinder på volt, samt galopperade över några sockerbitshinder på volt. Kändes bra!  Sedan satte vi ihop två hinder till en liten slinga/serpentin. Travhoppade det första, red vidare i galopp på bågen, bröt av och travhoppade det andra hindret. Gick helt okej, hon fuskade lite med mig några gånger (säkert för att hon märkte att det inte var matte på ryggen ;) ) och började galoppera något språng innan istället för att trava. Men de sitter ju  i mig som inte lärt mig hennes knappar än och hur pass mycket stöd hon behöver inför olika uppgifter osv. 
 
Efter det hoppade vi några enkelhinder, en oxer och ett plank. Efter man hoppat något utav dem så fortsatte man ner till kortsidan där vi sedan red över några sockerbitar. Vi gjorde det några gånger och sedan höjdes hindrena lite och vi hoppade endast enkelhindrena. Det fick tyvärr inte mamma med på film då hon var supersnäll och gjorde iordning Fimpe (han var i gruppen efter) till mig. Men det andra fick hon ju med, så ni får se en del av träningen iaf :)
 
(glöm inte att välja HD kvalite på klippet, blir så pixligt annars!)
 
I överlag tycker jag Flisan var jätteduktig. Hon busade lite med mig och blev stark efter hindrena, men de gjorde hon ju bara för att hon tycker de var roligt så kan inte klandra henne, haha :D Fina Flisen! Sen att vi inte är så synkade osv är ju mitt fel men har som sagt bara hoppat henne en gång innan och de var i somras..
 
Hittills till Hoppträning - Flisan


Moa

Jätte fin blogg :) tävlar ni mycket? Kram

Svar: Tack! Ja när sesången är igång så! =) Kram
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://moachristensen.blogg.se
ragdis

Snygg design :)

Svar: Tack! kram =)
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://ragdisontheplanet.blogg.se/
aleeeex

ser asbra ut ju! :D

LinnJ

va fin häst :)

Svar: Ja hon är fin! =) kram
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://linnj.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: