Gårdagens ridning - Fimpe

| Postat i: Allmänt, Dagens ridpass
0
Igår klädde jag på mig och Fimpe ordentligt och red ut, och vilken tur att jag gjorde det! Det var en jättehärlig och rolig ridtur. Fimpe var superpigg och busig och betedde sig som att han inte visste vad skritt och trav var ;) Men det gjorde absolut ingenting eftersom det var helt perfekt underlag, så jag kunde galoppera i evigheter! Jag slås alltid av hur otroligt roligt det är att rida när man sitter på en tickande (men kontrollerbar) bomb med sånna enorma krafter. Speciellt när man se de busiga, spetsade öronen som bara vill spinga fortfare och fortare :) 
 
När vi kom tillbaka till stallet var vi båda nöjda och belåtna. Jag passade på att sätta mig och smörja alla mina saker i skåpet. Först rengöra dem med TIB tvålen och sedan fetta in dem med min Akene från Butet.

              
Ni kan tänka er att det tog tid! Smörjde i typ en och en halv timme, haha. Men de var värt det, plus att när jag väl börjat måste jag smörja allt annat också så att allt blir rent och fint. :)
 
 
 
 
 
Hittills till Gårdagens ridning - Fimpe





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: