Dagens ridpass - Fimpe

| Postat i: Dagens ridpass
0
Joggade honom i lilla ridhuset då min pannlampa hade slut på batteri och jag helst inte ville rida i becksvart mörker.. Red barbacka och de gick över förväntan! Han har ju en tendens att bli rätt rädd när man kommer ur balans, så jag vart lite skeptisk till att försöka få något ordentligt galopparbete gjort när han ,varje gång jag fattade galopp, slog busigt med huvudet och sedan körde ner det mellan frambenen och sköt rygg/ bockade lite.. ;) Tror jag övar på det nån dag då han är mer rastad, hehe ;) Häst som blir rädd när man tappar balansen + busig bockpony=dålig idé barbacka ;)
 
Men jobbade honom i trav och han kändes fin! Gjorde lite öppna längs långsidorna och sluta på diagonalen. Han kändes bra för att inte ha trimmats ordentligt på ett tag! Kul :)
 
Hittills till Dagens ridpass - Fimpe





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: