Träningen

| Postat i: Allmänt
0
Idag började vi med att rida fram själva det var mycket tempoväxlingar. Fokuserade på min sits och att hon skulle lyssna framåt på engång utan att jag skulle behöva driva på mycket och att hon skulle lyssna tillbaka när jag rätade upp mig.
Sedan hoppade vi fram på ett litet hinder på medellinjen åt bägge håll sedan la vi till ett till hinder och detta hoppade vi åt bägge håll. Sedan fortsatte vi med att hoppa några linjer och eftersom blev det en liten bana. Jag är nöjd med henne idag hon hoppade superfint de språng som jag verkligen blir stilla i handen, hon har en tendens till att bli väldigt hög i formen och det leder till att hon inte "sitter ihop" riktigt i galoppen. Så det är något vi ska jobba med, men som sagt är nöjd med det som faktiskt var bra idag =) vi pratade även om att jag ska testa ett annat bett som är snällare, då kanske hon inte slår sig fri på samma sätt. Hon är väldigt känslig i munnen så minsta lilla att man råkar ta lite för mycket så blir hon för hög i formen.
 
Hittills till Träningen





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: