Träningen igår

| Postat i: Allmänt
0
Hej, Igår tränade jag för Catta. Vi började med att rida fram lite själva sedan lite tillsammans i trav. Sen vart det lite sjävlständig uppvärmning i galopp.
Vi hoppade fram på ett räcke med en upphöjd bom ett galoppsprång innan, hindret höjde vi eftersom. Tycker att hon hoppade bra här och jobbade på bra med hindret. Sedan gjorde vi samma sak fast på andra långsidan med en oxer. Samma här så höjde vi hindretg eftersom. Hon hoppade verkligen fint och var inte sådär slarvig bak som hon kan bli ibland.. Oftast är det om jag tar lite för mycket i handen eftersomatt hon är så kännslig i munnen.
Sedan hoppade vi en tre kombination med två galoppsprång mellan varje. Har lite svårt med sånt här nät hon ligger på för då vill man ju automatiskt ta i handen men då blir ju hon istället spänd och hoppar sämre med bak men tycker att jag fick rätt bra koll på det idag =)
Avslutade med oxern igen, skulle försöka få henne att hoppa av lite längre ifrån bommen innan, istället så blir jag lite hetsig och rider lite för fort men hon räddade situationen ändå, snällaste rut<3
Fick till detg tills slut, men är jättenöjd med träningen tycker att hon hoppade fint och vart pigg & glad
=)
 
Hittills till Träningen igår





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: