Torsdag

| Postat i: Allmänt
1
Idag ska Fimpe få sig en uteritt med skritt och lite trav för att sträcka på sig sen gårdagens träning! Imorgon är planen att han ska få vila och då tänkte jag massera honom med massageborsten och sedan rykta igenom honom ordentligt. Gjorde det i tisdags också och han äääälskar det verkligen. Tycker det är så skönt!
 
Att borsta och rykta hästarna är ju så himla underskattat. Det får igång blodcirkulationen och kan lösa fler problem än man tror! Därför brukar jag försöka att hinna rykta varje dag. Men det är såklart inte alltid man har tid att borsta och fixa i en timme, och därför brukar jag också ha massagedagar då jag börjar med att massera honom med massageborsten för att sedan rykta honom ordentligt. Det kan ta väldigt mycket tid, upp till en och en halv timme om inte mer, men man ser ju på honom hur skönt det är plus att man vet hur bra det är för hans kropp!  Brukar även avsluta med någon milt linement, t.ex. arnika. 
 
Hittills till Torsdag


Ponnydressyr

Glad alla ♥ dag, hoppas dagen blir super!

Kram Ponnydressyr

Svar: Detsamma! Kram
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://ponnydressyr.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: