Tävling på Timrå HSF

| Postat i: Allmänt
1
Hejhej! Idag är de tävlingar på Timrå HSF. Jag ska inte tävla där och inte heller Johanna, men de är i alla fall några från vår klubb som ska dit och hoppa! Så ska försöka hinna dit och kika lite samt heja på tjejerna! :) Varför vi inte tävlar själv är för att de är så pass långt till nästa tävling och de är jättemycket snö och is, så våran tränare sa till oss så känns det lite som "att elda för kråkorna" och de håller vi med om. Vi ser istället fram mot en pay and jump som våran klubb ska ha om några veckor. Egentligen skulle det varit en tävling på färsta då, men deras ridtält har kollapsat så därför uteblir den. Så då är de skönt att våra tränare la in en pay en jump på hemmaklubben som lite träningstävling innan allt drar igång! :)
 
Hur brukar ni lägga upp era första starter på tävlingssäsongen? Själv går jag mycket hällre ner nån eller några klasser för att hästen ska få en rolig och "lätt" introduktion till säsongen. Berätta gärna hur ni tänker och ser på detta! kram
 

Hittills till Tävling på Timrå HSF


Emma

Eftersom vi inte har så mycket tävlingar är det bara att åka på de som finns... Xet brukar jag träna ett tag innan, sen sista 3-5 dagarna får han vila och bara vara ute och busa. Leif brukar kalla det att Xet "vilar sig i form" och det fungerar faktiskt. De gånger jag tränat dagarna innan har gått klart mycket sämre än när han fått vila. :P

Svar: okej =) skönt att du listat ut att han måste vila innan!
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://ranchgirl.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: