Söndagens ridpass

| Postat i:
0

Skulle iväg på bio igår efter att jag hade ridit och innan det så jobbade jag, därav dålig uppdatering!

Trimmade i alla fall Fimpe i ridhuset. Jobbade mycket i skritt till att börja med, flyttade för skänkeln, gjorde bakdelsvändningar och tempoväxlingar (SVÅRT i skritt! Speciellt när man har en häst som föredrar snabbare gångarter..:p ) Gick sedan över till trav. Jobbade honom lång och låg och red serpentinbågar där jag var noga med att jag verkligen formade igenom, rakställde samt formade igenom nya innersidan. När han kändes bra där så tog jag upp honom i formen och satte ihop honom lite mer. La på benen lite extra, gjorde långa halvhalter och mycket tempoväxlingar för att få honom kvick och alert samt lätt i handen. Jobbade på stora mittvolten och red tagen bakdel samt tagen framdel. Det gjorde han bra! I galopparbetet fortsatte jag att fokusera på tempoväxlingar. Satte ihop honom ordentligt och försökte tänja på gränserna när jag minskade samt att han lätt sedan skulle gå fram i vägvinnande galopp när jag bad om det. Inte springa iväg, utan en aktiv, bärig och helt enkelt vägvinnande galopp hur fjantigt det ordet än låter, haha.

När jag var nöjd med det jobbade jag honom i förvänd galopp i båda varven. Började på fyrkanten nått varv men gick sedan in på volten och jobbade med att få honom ordentligt på bakbenen samtidigt som han var ställd och genomsläpplig på insidan (han kan bli lite hängig och skjuta in bogen och liksom "falla" inåt i förvänd galopp) Tycker att han gjorde de bra! Det tog något varv men sen så släppte de relativt snabbt. När jag hade gjort det åt båda håll så nöjde jag mig och travade samt skrittade av honom. :)

Hittills till Söndagens ridpass





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: