Onsdag

| Postat i: Allmänt
0
Hej,
Eftersom att jag jobbar idag så kan jag inte vara med på träningen ikväll, istället ska jag träna för Johanna Hammarstrand imorgon. Så idag trimmade jag henne i ridhuset, sved lite då det var så himla fint väder ute idag=(
 
I framridningen tänkte jag mycket på att hon skulle vara riktigt framme för skänkeln så jag skulle få ett bra stöd i tyglarna. Hon var lite pigg och bökig i början av passet idag men det gav med sig när hon började fokusera mer på mig och mina hjälper. Sedan forsatte jag i samma tänk som sist jag var i ridhuset jag jobbade på med fattningar, avbrott och igångsättningar. Tyckte att hon gjorde det bra idag, efter det så la jag fokus på att hon skulle flytta för skänkeln så det vart lite skänkelvikningar och öppnor på långsidan. Till slut vart det förvänd galopp började enkelt med att rida över ridbanan och "bara fortsätta" i den förvända och sedan ökade jag svårighetsgraden och red i rätt galopp på volten för att sen byta till förvänd. Hon gjorde detta ganska bra idag =) Avslutade med tempoväxlingar och sedan travade jag av =)
 
Är nöjd med dagens ridpass och längtar till morgondagens träning =)

 
Hittills till Onsdag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: