Klättring

| Postat i: Dagens ridpass
0
Idag var det klättring på schemat! Började med att skritta och trava fram i skogen innan jag begav mig till klätterbacken. Skrittade sedan upp några gånger innan jag lät honom galoppera upp. Skritt och galopp är ju de bättre gångarterna att använda sig utav när man klättrar. :) Jobbade honom i låg form upp för backen och var noga med att stämma av och inte låta honom rinna iväg när vi skrittade nedför. Han låg på vädligt mycket till en början så jag fick göra flera halter på nedvägen för att han skulle bli mer vaksam för mina hjälper, flytta tyngdpunkten lite och arbeta mer korrekt. Var sedan noga med att trava av honom ordentligt eftersom att han förmodligen hade rätt mycket mjölksyra, sedan skrittade jag hem :)
 
 
Här har ni en film på klätterbacken och hur den ser ut under sommarhalvåret:
Den är mycket brantare än vad det ser ut, haha. Ser typ platt ut på filmen :) 
Hittills till Klättring





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: