Gårdagens hoppträning

| Postat i: Allmänt, Träning
0
Okej. kan konstatera att igår var inte riktigt min dag. Jag tycker jag red rätt dåligt, var sen i reaktionen osv. Började iaf. med att trimma dem, han kändes väl helt ok! Sedan började vi galoppera över ett räcke någon gång innan vi byggde på den övningen och hade 4 språng till en oxer. Detta blev långt för alla då vi hade låga hinder och inte "hoppat igång" än så att säga. Sedan hoppade vi en linje med sex språng. Ett räcke lite ur sväng och sedan sex språng fram till en oxer. Det var också lite långt här iom. lägre hinder men nu hade vi alla hoppat igång lite så det vart inte lika tydligt som övningen innan. Denna övning tycker jag att han gjorde bra. Efter det gick vi över till att hoppa en S-båge med fyra språng mellan varje, det gick faktiskt bra. Fick problem med den sedan när vi hoppade om allt och fick liksom inte med mig honom i svängen, men de löste sig såfort jag skärpte till mig. 
 
Tycker man ser i överlag att jag inte var på topp denna träning. Är först och främst sen att få fram honom mellan första övningen. Sedan på näst sista hindret är jag sen att ta tillbaka honom istället, så jag tycker det ser slarvigt ut. Därefter trycker jag av honom på ett onödigt stort läge på sista hindret som är oxer ur sväng.. :P Onödigt onödigt.. Det enda som var bra var att han tog min hjälp och litade på mig, haha.. Nää, min ridning denna träning tycker jag att vi ignorerar.
 
 
Hittills till Gårdagens hoppträning





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: