Dagens ridpass

| Postat i: Dagens ridpass
0
Red som sagt en annan häst idag. Började med att skritta fram ute i ca 20 minuter innan jag gick in i ridhuset. Jobbade mycket serpentiner och volter för att försöka få loss henne i sidorna. Det svåraste med denna häst är galoppfattningarna, hon vill liksom bara springa in i dem (tar alltid några snabba travsteg innan hon börjar galoppera) och de är det som ägaren också tycker att hon har problem med.  Det var första gången jag red henne någonsin så jag red varken länge eller gjorde så himla mycket egentligen, men jag fick svettas för de kan jag lova :) Speciellt i galoppen då som sagt. Attans va svårt de var att få till utan att hon sprang och blev hängig i handen eller körde upp huvudet och inte tog skänkeln alls. Men fick i alla fall till någon hyffsad i varje varv, så då gav jag mig också direkt och travade samt skrittade av henne.  Detta blir helt klart spännande att följa och lärorikt! Det är en jättemysig häst förövrigt. Go och glad :)
 
Hittills till Dagens ridpass





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: