Tisdagens hoppträning

| Postat i: Allmänt
2
Igår hopptränade vi för Johanna Hammarstrand.
 
Framridningen: 
Vi red först fram lite själva sedan red vi tillsammans innanför fyrkantsspåret ena långsidan red vi tre volter runt några hinder på andra långsidan red vi öppna på första delen och flyrttade över till sluta på andra. Jag tycker att hon jobbade på jättebra och var lyhörd och blev lösgjord. 
Vi börjde och galoppera på fyrkanten och sedan red vi på en större volt.
 
Hoppningen:
Vi började med att hoppa en serie med en sockerbit tre språng räcke tre språng till ett sockerbitshinder.
Detta red vi åt bägge håll och höjde mitten hindret eftersom. Sedan hoppade vi lite linjer t.ex. räcke fyra språng oxer tre språng. Sedan satte vi ihop en liten bana.
 
Reflektion:
Jag är nöjd med gårdagens träning, jag tycker att hon känns bra på backen och lyssnar bra. Så känns som att där är det mest att fortsätta jobba på och fortsätta höja svårigheten succesivt. I Hoppningen kändes hon också bra igår, kanske att hon vart lite snabb några gånger för att jag red på henne lite så då vart hon lite flack. 
Men bara jag rätar upp mig och väntar lite mer på hindret så hoppar hon bra. Jag är jättenöjd med henne och nu till helgen ska jag faktiskt åka på tävling efter sommarens uppehåll. 
 
/Johanna
Hittills till Tisdagens hoppträning


Viktoria

Sv; Det tycker jag också! Grymt fin design! kram :)


URL: http://viiktoriabengtsson.blogg.se
Michelle

Vad duktiga ni är, ska lätt fortsätta följa er! :o :D

Svar: Vad kul! kram :D
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://michellehall.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: