Onsdag

| Postat i: Allmänt
0
Hej,
Idag red jag inne i ridhuset eftersom att det regnade från och till hela tiden.
Började med att rida fram lite som jag och min dressyr tränare brukar göra. Var noga med igångsättningarna och avsaktningarna så att hon inte skulle slå sig fri. Sedan jobbade jag på med öppna på långsidorna till en början ställde jag henne bara innåt och succesivt in i öppnan detta gjorde jag i både trav och galopp. 
Sen red jag förvänd galopp vilket hon gjorde bra,  bytet till rätt galopp gjorde jag på rakt spår vilket hon har lite svårt för men det är ju något att jobba på.
 
Sen la jag fram travbommar före ett räcke som jag hoppade några gånger, tyckte att hon var duktig. Jag var lite ringrostig på travhoppningen kände jag men det var bra efter några gånger.
Sen rullade jag ut en bom 8 m från hindret och kom i galopp så det vart bom, två språng och sedan räcket. Hon hoppade jättefint. Det enda jobbiga var att jag fick hoppa av flera gånger för att fixa bommarna och höja och sänka, haha. Men jag är supernöjd med henne idag!=)
 
 
En bild från förra sommarn, ska bli bättre på att ta nya fina bilder!
 
/Johanna
Hittills till Onsdag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: