Markarbete med bommar

| Postat i: Allmänt
0
Hej på er.
Idag bytte jag bett till mitt gamla nova bett och red lite sockerbitshinder samt bommar för att känna lite på honom och om känslan var annorlunda. Det var den verkligen, nu kan jag ta i honom och jag känner att jag får ett stöd tillbaka mot "hindret" istället för att de är tomt liksom. 
 
Mål:  Målet med dagens ridpass var att kolla knapparna lite på det andra bettet samt jobba lite lösgörande. 
 
Utförande: Började med att värma upp honom i alla gångarter. Han var lite stel i vänster sida så tog och red mycket förvänd galopp åt båda hållen där han fortfarande skulle vara bärig och inte hänga sig i handen på mig. Det gjorde han bra med lite peppning och när jag sedan övergick till "rätt" varv hade han släppt efter fint. Han fick pausa lite innan jag red lite bommar, gjorde den klassiska "klockan" och jobbade med att han skulle kännas avslappnad och jämn i takten samtidigt som han skulle forma sig i innersidan. Han va lite trippig emellanåt men helt okej ändå. Till sist red jag på lite sockerbitshinder bara för att rulla på lite lätt och känna lite på känslan mot "hindret".
 
Reflektion: Han var fin idag! Jobbade ovanligt bra i skritten faktiskt. Lite snabb i galoppen bitvis samt att han gärna vill lägga huvet lite på sne ibland. Men han lyssnade bra på korrigeringarna oftast och tycker att han ändå kändes bra idag. Med på noterna liksom!
 
 
 
 
120 brunflo
 
/Emma
Hittills till Markarbete med bommar





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: