Igår och idag

| Postat i: Allmänt
0
Igår var det hoppträning för Johanna Hammarstrand. Hade en riktigt dålig träningsdag igår, Fimpe var all over the place i början och övade stundvis karate i luften (förståeligt, eftersom han inte hade hoppat på länge och blev exalterad av att se bommar) och inte blev de bättre av att jag inte ens kunde hålla i tygeln då jag bara halkade omkring eftersom vi red i ösregn. Det konstiga är att jag har ridit med de där tyglarna i ösregn förut och då har jag ändå kunnat hålla i dom, nu var det o m ö j l i g t. Måste ha råka smörjt dom eller råkat stryka på glansspray omedvetet, för sådär hala har jag aldrig någonsin varit med om att tyglar ens kan bli.. :/ 
 
Vi travhoppade till en början och jag tyckte han gjorde de riktigt bra med tanke på att de inte är hans favvo direkt. Plus att han brukar vara nog ivrig att få galoppera istället för att trava i vanliga fall, så jag tycker han skötte sig riktigt bra. Hoppade mig nästan ur sadeln någon gång också. Sedan hoppade vi i galopp, var lite sådär, känner att känslan snabbt försvinner för mig när jag inte ridit an på hinder på ett tag. Vi tog oss runt i alla fall. :)
 
Idag red jag ut med Victoria på Botino och hon hade Accord med som handhäst. Vi red bort till lilla rundbanan och travade dem där. Sedan gick vi in på nya banan på ridskolan så jag kunde arbeta Fimpe lite i galopp också (Victorias ponnyer är under igångsättning efter vila så de har bara travat någon dag än) Tycker han var fin :) Red på tvådelat bett idag, gick helt okej! 
 
Ska köpa mig ett tredelat eggbett har jag tänkt. Tror att de kan passa honom bra då jag kan ha en mindre storlek på det eftersom det är fasta ringar -och de ska ligga väldigt stilla i munnen. Så får hålla tummarna för att de passar Fimpe :)
 
Slänger in en rolig/ful/gullig bild på min hund, hahaha..
/Emma
 
Hittills till Igår och idag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: