Hoppträning

| Postat i: Allmänt
0
Hej,
Idag var det hoppträning som stod på schemat för Rutan och mig. Red för Johanna, vi hade gemensam framridning där vi red på ett fyrkantspår och sedan in på kvarts linjen och ut till långsidan i skänkelvikning detta gjorde vi i bägge varv. Tycker att hon gjorde det bra men jag får se upp så att hon inte "dyker" i formen.
I galopp red vi också på fyrkanten och fokuserade på rakriktning hon har lätt att gå lite med bakdelen så det är något att jobba på!
 
Vi började med att hoppa en liten serie på fyra små hinder med ett kort galoppsprång mellan alla, det är ju en riktig styrkeövning det. Hon jobbade ändå på bra men jag får verkligen bromsa så att hon får plats med språnget och plats för språnget.
Sedan travhoppade vi ett räcke efter några gånger, sen la vi till en serie som man travade in på och sedan var det ett sockerbitshinder och 5,5 meter och sedan en oxer. Hin har blivit så duktig på att travhoppa tycker jag. Sedan hoppade vi en liten slinga i galopp. Fick lite halv-lägen men ändå så hoppade hon bra fast än hon kom lite nära. Tog om banan en gång och då var hon bättre men vi var inte riktigt nöjd med trav serien så tog om den med lite mer tryck i traven. Tycker att jag fick till de lägen som var lite sämre men fast än hon kommer nära så rycker hon upp benen och är försiktigare än vad hon har varit förr. Så jag är jättenöjd med henne, mitt lilla hjärta <3
Är superkul att hon är så alert och gör sitt bästa varje gång man sitter upp :D 
 
/Johanna
 
Hittills till Hoppträning





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: