Uteritt och ett pass i paddocken

| Postat i: Dagens ridpass
0
Idag red jag ut tillsammans med Matilda som har kommit hem och hälsar på :) Vi skrittade bara och var ute i en timme. När vi kom tillbaka så skrittjobbade jag honom ett litet pass i paddocken.
 
Arbetade med öppna,sluta,skänkelvikningar,halter och ryggningar. :) Han var jättefin i detta arbetet! Gjorde också väldigt fina halter där han satte under sig bra hela vägen in i halten och ställde 9 gånger av 10 upp sig trevligt med benen också. Han hade även bra tålamod (nåja, bra för att vara Fimpe ;) ) och stod riktigt stilla tills jag bad honom att fortsätta framåt. Övade på att förlänga halterna successivt och i slutet stod han faktiskt stilla länge utan en antydan till otålighet! Duktig häst :)
 
Benet ser också bra ut. Han har lite svullnad kvar precis där "såret" (ihopläkt reva där brodden träffade) är, men resten av benet ser ut som vanligt. Jag ska ringa till veterinären imorgon och stämma av lite, men förmodligen så travar jag igång honom imorgon, galopperar på onsdag och sedan rider jag som vanligt igen. Eftersom han har fått skritta hela tiden under denna "skada" så har han ju inte tappat de minsta vilket är väldigt skönt :) 
 
Bild från när jag skrittade av honom idag:
 
 
 
Hittills till Uteritt och ett pass i paddocken





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: