Tisdag

| Postat i: Allmänt
0
Hej hopp!
Idag red jag ett ordentligt markarbetspass, vilket var välbehövligt!
Jobbade med lite allt möjligt men var alltid fokuserad på att hon skulle ta ett jämt stöd på bägge tyglar. I början var hon tittig och skyggade för nästan allt så fick försöka få bort det till att börja med. Jobbade mycket med skänkelvikningar och öppna  så hon skulle bli mer lösgjord. Sedan jobbade jag med förvändgalopp, tycket att det är så kul att rida det nu när hon har blivit så stark i den.
Sedan jobbade jag med fattningar på rakt spår, så varierade med att fatta "rätt" och förvändgalopp, det gjorde hon bra och det vart inga missförstånd.
Avslutade med tempoväxlingar här "överdrev" jag ganska mycket så att det vart skillnad mellan riktigt kort galopp och galoppen med längre språng.
Tycker att hon jobbade på bra idag :) 
 
Imorgon är det hoppträning sedan har jag lagt upp veckan så här:
Torsdag: Vila
Fredag: Ett lättare markarbetspass
Lördag: Tävling 110, 120
Söndag: Tävling 110 eller 120
 
Hittills till Tisdag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: