Sent inlägg

| Postat i: Dagens ridpass
0
Idag (eller ja.. igår blir det ju nu) galopperade jag som sagt Fimpe. Började med att skritta ut med mamsen och Talulah och sedan jobbade jag honom lite i paddocken i alla gångarter. Började med skritt och flyttade honom för skänkeln, gjorde halter och öppna. Gick sedan över till trav och red serpentinbågar där jag flyttade honom för skänkeln i varje båge. Det var ganska blött bitvis i paddocken vilket jag utnyttjade under galopparbetet då jag fattade galopp, galopperade några meter, saktade av, skrittade, fattade ny galopp osv. Bra lydnadsövning :)
 
Red inte så länge då de är första dagen han galopperar, men han kändes precis som vanligt och eftersom han har skrittat så har han ju inte heller tappat sin kondition, så nu blir det skönt att komma igång som vanligt igen :)
 
Imorgon vilar han :)
 
Bjuder på en väldigt osmickrande bild på mig själv, men Fimpe var så himla go :) haha
Hittills till Sent inlägg





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: