Hoppträningen

| Postat i: Träning
1
Vi började med att trava fram dem självständigt. Sedan arbetade vi med öppna längs långsidorna, samt volter vid A och C där vi lät dem trava på lite för att sedan fånga upp lite och gå in i öppna igen. Tyckte han gjorde detta bra :) Fick i vänster varv vara på honom med stälningen som vanligt, alltså att han inte ska sänka vänster öra utan istället vinkla nacken. Men de gick till sig rätt fort :) Jobbade dem sedan lite i galopp på volten där vi flyttade dem vid varje vändningspunkt.
 
Sedan började vi travhoppa som lite uppvärmning. Han gjorde det helt okej, lite att han ville dra åt vänster så att jag behövde vara på honom mycket med ytterskänkeln för att få honom rak och få honom att kliva på igenom kroppen. Tycker han var lite hög i nacken idag på travhoppningen, men han var väl lite taggad antar jag. Därefter hoppade vi studs någon vända åt varje håll. Ljuset på filmen är knas här, vet inte riktigt varför, tror mamsen kanske råkade komma åt någon inställning.
 
Därefter hoppade vi några linjer. Oxer till räcke med vatten, 4 språng, räcke med vatten till smaloxer, 5 språng och oxer till stopp-planket 6 språng. Tyckte han gjorde detta rätt bra :) Sedan gjorde vi en liten slinga och då tappade jag lite. Fick inte riktigt till det, han hoppade bra men det kändes konstigt (jag red inge vidare)
 
Men men :) Han hoppade som sagt bra och de är jag jättenöjd med! Hoppas att han hoppar lika kanon i helgen och att jag har med mig huvudet på banan :)
 
 
/Emma
Hittills till Hoppträningen


Anna

Vad fina ni är!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: