Byte i vart tredje

| Postat i: Dagens ridpass
0
Idag trimmade jag honom i paddocken utanför stallet. Började med att skritta fram honom för att sedan börja skrittjobba honom. Gjorde öppna,sluta, skänkelvikningar och halter. Gick sedan över till trav, gjorde samma saker men la även in serpentiner och travökningar. Han var jättefin men jag måste tänka mer uppåt i ökningarna så han släpper igenom ordentligt i bogarna lite snabbare :) 
 
Därefter arbetade jag honom i galopp. Gjorde förvänd galopp, serpentiner där jag bytte i varje båge och stora tempoväxlingar där jag utmanade gränserna lite och red så kort jag kunde med snudd på att han skulle lägga av och sedan red jag på framåt ordentligt. Han var jättefin! De enda är att jag måste komma ihåg att slappna av i axlarna emellanåt så jag inte spänner mig där och för över de på honom. När jag tänkte på detta gick det verkligen bra! 
 
Därefter fick han pausa. Sedan jobbade jag vidare i galopp och gjorde nu byten. Slutligen gjorde jag några vändor med byten i vart tredje! De höll inte så länge och jag tappade lätt räkningen, men någon vända bytte han klockrent i var tredje vilket var jättekul då vi aldrig riktigt arbetat med det förut :D Jag fick kämpa rätt mycket i början, han byter inte sådär på rakt spår om man inte sitter helt rakt i sadeln, gör tydliga halvhalter, är noga med ställningen och är helt avslappnad osv. Men vi fick kläm på det till slut :D
 
Sen travade jag av honom i låg form och skrittade av honom ute :)
 
 
/Emma 
Hittills till Byte i vart tredje





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: