Tisdagens hoppträning

| Postat i: Allmänt, Träning
0
Det fungerar inte för Johanna att ladda upp filmklippen.. :( men här kommer i alla fall inlägget om träningen:
 
Var ju som sagt hoppträning i tisdags. Började med att trimma rätt länge. Jobbade med att flytta för skänkeln, öppna, sluta, samlade dem rätt ordentligt och red sedan mjukt fram. Fimpe kändes lite springig i början, speciellt när vi skulle flytta för skänkeln. Han slog sig fri, pinnade på och tog inte riktigt den sidförande skänkeln, men efter lite förtydligande samt mycket halvhalter så vart de bättre rätt snabbt. Vi jobbade ju som jag sa även mycket med att minska och korta dem i trav och galopp. I traven gick de bra, hittade knapparna där rätt snabbt. Galoppen var också okej men jag måste jobba lite på att hitta den där gränsen mellan kort galopp och trav, så att han inte slår av liksom utan att han bär sig och gungar på bra och avslappnat även fast de är ett lägre tempo. Men efter några gånger så vart den också bra tycker! Men de är något att jobba vidare på.
 
Sedan gick vi över till att arbeta med upphöjda bommar och små hinder. Skulle galoppera över dem och hålla en jämn och bra galopp. Tyckte de kändes rätt bra. Efter det hoppade vi några vänder på en linje innan vi till sist hoppade en iten bana. Jag och Fimpe hoppade en lägre bana för att "känna av" lite efter hans vila. Jag tyckte att han skötte sig bra! :)
 
 
Hittills till Tisdagens hoppträning





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: