Dagens ridpass

| Postat i: Dagens ridpass
0
Började med att skritta fram ute i ca 20 min. Gick sedan in i lilla ridhuset och trimmade lite lätt. I början var han lite springig men han blev snabbt bra. Jobbade lite med avsaktningar, flytta för skänkeln och tempoväxlingar. Han kändes jättefin. Efter ett tag kom ridskolan och då fick jag gå ut till paddocken. Där var han i början springig och tittig och gick inte alls bra.. Där ser man vilken skillnad de blir när de helt plötsligt har mycket annat att fokusera på  :P Då jag tyckte att de mest var galoppen som jag inte riktigt fick grepp om (han var så himla pigg och snabb) så red jag mycket förvänd galopp. Då släppte han och lugnade sig väldigt snabbt och fick den fina , runda galoppen som man kan rida med sytrådar. Jag är verkligen ett fan utav förvänd galopp! Pigga hästar som Fimpe kan inte bara springa på eftersom de blir så jobbigt för dem, utan de väger liksom av mer själva och när de sedan blir mycket mer ridbara så lossnar oftast allt. Att rida förvänd galopp med ställning åt motsatt håll är bland de mest lösgörande arbete man kan göra. :)
 
När jag hade travat av honom ordentligt så skrittade jag sedan ut en sväng med Rebecca och Vasco som avslutning. :)
 


/Emma
Hittills till Dagens ridpass





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: