Tisdag

| Postat i: Allmänt, Dagens ridpass
0
Det blev en skritt-tur med tanke på gårdagens trimning och morgondagens hoppträning. Fimpe har varit väldigt rädd när man har mött andra hästar/ryttare i skogen som har pannlampan på, slänger sig och vill vända så fort han kan liksom. Men idag så var han faktiskt jättelugn! Visst han trampade på stället och var lite uppjagad, men han försökte varken vända eller fly fältet vilket känns jättebra! :) Han är ju en väldigt "cool" kille som oftast förstår ganska snabbt om någonting inte är så farligt som han trodde vid första anblick. Så jag antar att detta helt kommer att ge med sig om bara någon vecka. I alla fall förhoppningsvis! :)
 
Fimpe är ju en riktigt busig häst. Alltså han är verkligen som en lite busunge som ska hitta på hyss hela tiden. ;) Han ger en gärna lite tjuvnyp med glimten i ögat, haha :) Idag har han smakat/smaskat på: 
 
  • mina hörlurar till iphonen (tog liksom tag i det helt oprovocerat)
  • mina vantar
  • sidostycket på tränset (var de de här som kallas bett eller???)
  • tyglarna
  • min jacka (määh, ska man behöva HÄMTA godiset själv också eller?!)

Hahaha! Man kan inte bli arg heller, när man ser hans busiga blick så förstår man verkligen hur roligt han tycker det är att retas ;) 
Skitunge ♥
 
/Emma
 
Hittills till Tisdag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: