Onsdagens hoppträning

| Postat i: Allmänt, Träning
0
Vi red fram länge och hoppade kanske när det var ca 20 minuter kvar :) Prövade ju ett novabett idag och han verkade fungera bra på det. Skulle blivit förvånad annars då de är ett så pass snällt bett liksom. Är så himla trött och har ont i huvudet så kommer inte skriva något utförligt idag, kanske att jag gör det imorgon!
 
 
 
Måste bara tillägga att jag blev tillsagd att hålla kvar i vänster tygel när vi travhoppade räcket, så det är en tanke bakom, haha.. Ser ju lite konstigt ut.. Fimpe var ju i alla fall väldigt pigg med tanke på de två senaste dagarnas vila. Så han tyckte att vi konstant hade för låg fart, haha.. ;)
 
Vad jag måste bli bättre på: Att inte lockas att ta i honom när han springer på (som efter serien) utan istället lugnt föra ut honom för skänkeln och rida mer för sätet. Dock lättare sagt än gjort då de är som att en autopilot slår på och jag tar då i tygeln som en reflex när han vill öka. Men men, det måste jag verkligen bi bättre på, det stör mig jättemycket när jag kikar på filmen.. Sen måste jag också vinkla in armbågarna!!! Ååh det är så himla svårt då det är en otroligt gammal vana, men det ska bort! :P
Hittills till Onsdagens hoppträning





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: