Måndag

| Postat i: Allmänt
0
Tanken var att skritta ut på Fimpe idag, men hjärnkontoret var inte riktigt med mig så jag glömde reflexerna hemma. Så han fick faktiskt vila idag då de känns som en onödigt stor risk att ge sig ut utan dem. Men jaja! han fick sig en ordentlig pyssel & ryktstund och sedan masserade jag honom med linement :) Imorgon skrittar jag ut en tur och på onsdag är det hoppträning!
 
Det blev lite psykisk stimulans idag då Fimpe (som varit jätterädd för klippmaskinen) fick se på när Jossan klippte sin ponny Gurra. Vart verkligen överraskad av att fimpe var så lugn och cool att han kunde stå på gången några meter ifrån och titta! När jag prövade att starta maskinen i stallet för några veckor sedan medans han stod i boxen (för att se hur han skulle reagera) så flög han bakåt som en katapult och var riktigt, riktigt rädd! Så detta visar ju att han är en rätt klok häst som förmodligen ganska snabbt inser att saker inte är så farliga som han kanske tror vid första anblick! Duktig kille :)
Hittills till Måndag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: