Dagens ridpass

| Postat i: Allmänt, Dagens ridpass
1
Trimmade honom i stora ridhuset och prövade det nya kulbettet. Han verkade i alla fall gilla bettet, vilken känns skönt :) Tror faktiskt det överlag passar honom mer som vardagsbett än de gamla tredelade, men ska såklart altinera mellan några olika bett för munnen och tändernas skull.
 
Ridpasset i stora drag: fokuserade mycket på rakriktning och till en början var de prio ett. Red flera meter innanför spåret så att de verkligen var synligt om han skulle skjuta ut de minsta med bakdelen etc. Det andra som var viktigt var att få honom att verkligen ta stöd lika mycket på båda tyglarna. Det är lätt i höger varv men vänster är lite klurigare, men det rättade snabbt till sig. Gick sedan över till att arbeta med att korta och länga i alla gångarter. Använde mig sedan också lite utav en övning som vi gjorde på den senaste träningen för Catta. Jag tog hjälp utav hörnen och riktigt formade honom för skänkeln i dem samtidigt som jag gjorde tydliga halvhalter som skulle få honom att väga av och sätta sig lite mer på bakbenen. Det fungerade faktiskt bra idag! Förra gången vi gjorde det vart han lite springig och slank iväg för mig, men nu kändes de bra :) 
 
Grabbarna grus med hela huvudena nerkörda i ensilage-balen ;)
Hittills till Dagens ridpass


amanda

fin blogg ;)

Svar: Tack!=)
tavlingsryttarinnor.blogg.se


URL: http://elisabethsliv.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: