Träningen för Malin & Peder

| Postat i: Träning
2
 Malin & Peder berättade att de övningarna som vi fick rida är övningar som de själva använder sig utav i det vardagliga arbetet med deras hästar. Övningarna denna träning var med fokus på lydnad och kontroll. Bra övningar som är svårare än vad de ser ut och som är formbara att göra både svårare och lättare för olika typer utav ekipage. :)
 
Här har ni filmen:
Just det, pappas mobil dog efter ett tag så när ni märker att de blir sämre kvalite (myyyycket sämre) så är det för att de är med mammas äldre iphone som de filmade med..
 
 
 
Tycker de var jättetrevliga och hade bra saker att säga. Malin pratade bland annat om att man måste vara kritisk när man rider själv. Alltså att man måste utmana sig själv hela tiden, tänka "vad kan jag öva på som kan göra mig bättre än de andra ekipagen på nästa tävling" osv. Inte nöja sig utan hela tiden pressa gränserna! Det håller jag verkligen med om och det försöker jag alltid att tänka på och sträva efter. Men hon talade också om hur viktigt det är att inte vara självkritisk till den graden att man klankar ner på sig själv, man måste ha självförtroende. För om man inte tror på sig själv, varför skulle hästen göra det då? Det kan jag också relatera till då jag oftast är rätt snabb att klanka ner på mig själv. Nu menar jag inte att man ska sluta tro att de är ens eget fel och istället skylla på hästen, utan istället vara lite snällare mot sig själv mentalt. 
 
De gav bra med feedback och de var på oss alla med att vi skulle rida mer med HELA sätet och inte ha mest fokus på att ta tillbaka med  20% säte och 80% hand. Utan hellre tvärt om, vilket såklart är målet!  Ska verkligen tänka på det nu och vara ännu mer noggrann än vad jag har varit förut. :)
 
Roligt var det i alla fall att få träna för dom!
 
/ Emma
Hittills till Träningen för Malin & Peder


Emma

Ser superfint ut, ni är verkligen samspelta! :)


URL: http://zpeedhunter.blogg.se
Elin

Fin blogg!:D


URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: