Tisdag

| Postat i: Dagens ridpass
2
Hej!
Idag har jag varit i stallet typ hela dagen först åkte jag till ridskolan för att hjälpa till att löshoppa en unghäst, sedan åkte jag till stallet ocg mockade och packade mat. Sen åkte jag till travet för att hjälpa till att hämta några bänkar som vi ska ha till clinicen imorgon, imorgon är det alltså clinic för Malin och Peder på min SRK. 
Idag red jag markarbete för Johanna, började med att rida 1 m innanför fyrkantsspåret och göra lite volter, sen gick vi över till att rida henne på raka spår och få henne att spåra, sedan förflyttade vi oss till volten och hade fokus på att få upp henne i formen och att hon skulle spåra, sen att hon skulle gå en större galopp.
Red skänkelvikningar på diagonalen det gjorde hon faktiskt bra, lite krångligare då hon skulle flytta för högerskänkeln men ändå bra. Den förvända galoppen var bra idag hon låg kvar i den och jag kunde ställa henne åt bägge håll. Avslutade med att få henne att spåra riktigt på volten. Idag var hon fin, ett bra pass inför imorgon helt enkelt! ;)
 
/ Johanna
 
Hittills till Tisdag


Amanda

Så fin blogg!! :)


URL: http://amzzie.blogg.se
Nelly

Jättefin blog <3


URL: http://nellypalm.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: