Massage

| Postat i: Allmänt
0
Idag har massören varit här för att följa upp jobbet som equiterapeuten gjorde förra veckan. :) Imorgon kommer ju även sadelprovaren så efter det så tänkte jag sätta igång honom igen eftersom då vet vi att sadeln är 100% ok. Eller sätta igång och sätta igång, han har ju inte vilat så mycket. Men för honom räcker några dagar gott och väl, han klarar inte av så himla mycket mer psykiskt eller fysiskt. Faktum är att massören sa att han förmodligen mår bäst (kroppsmässigt) av att inte vila "vila" om ni förstår vad jag menar. Alltså om man har en häst som är som min, dvs. pigg och busig i hagen, så får den oftast mer spänningar och "problemområden" på kroppen när den vilar än när den hålls igång eftersom de blir ett så himla liv i hagen. Så de bästa för Fimpe är väl att vila genom att varva promenade, skritt-turer osv med att stå någon dag. Helt enkelt ska han nog inte vila längre perioder utan att ha någon typ utav stimulans. Men det har vi ju varit varse om sedan han fick nå ryck när han senast vilade ;) haha.
 
Längtar tills imorgon då jag ska rida :) tänkte rida lite i ridhuset för säkerhetsskull och mest skrittjobba men även kanske jogga honom lite. Han har ju inte tappat kondition eller muskelmassa på den här lilla tiden, men de kan endå vara bra med en liten mjukstart några dagar! :)
Hittills till Massage





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: