Hoppträningen

| Postat i: Allmänt, Träning
0
Hej :) Såg att Johanna redan hade skrivit väldigt mycket om hoppträningen så jag tänkte inte beskriva den då det bara blir en massa upprepningar. I alla fall så var väl markarbetet rätt ok, sen när vi skulle jobba med små hinder på volt så blev de lite trixigt. Ytterbogen ville flyga iväg lite som den ville och han var både taggad och nonchalant i ett. Plus att det kändes som att jag inte hade någon bra ridning eller feeling eftersom jag inte hoppat på ett tag. Men det blev i alla fall bättre på slutet av övningen. 
 
Den där lilla banan med studs och enkelhinder som Johanna beskrev gick väl rätt okej. Måste vara noga med att ha honom helt rak och inte vinkla honom i nacken eller dylikt. Men det ligger ju på mig, han skötte sig jättebra och han arbetade bra med hindrerna och de uppgifterna jag gav honom. Jag måste bara hitta tillbaka lite till min vanliga ridning på hinder osv. 
 
 
Sen är jag fortfarande lite lur på om jag ska fortsätta leta bett. Novabettet jag har nu fungerar ju bra, men han är ju gapig och håller på och leker med det även när jag inte sitter på ryggen. Ska även pröva att sänka/höja bettet lite mer för att se om de i alla fall blir  någon liten skillnad. Det vart inte de med de gamla betten, men de kanske fungerar bättre med detta novabettet om jag sänker eller höjer det. Jaja. Bett... det värsta jag vet.. Eller ja, det och sadlar då.. De två svåraste sakerna inom utrustning, det kan liksom bli så himla fel så otroligt lätt.. :/
Hittills till Hoppträningen





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: