Fredag

| Postat i: Allmänt
0
Har kollat upp sadeln och den var för tajt precis som jag trodde, skönt att få det åtgärdat! :) Har gått och funderat på de där ett tag så de är verkligen skönt att veta att allt nu är som det ska. Red honom även en sväng nu på kvällen. Skrittade ut som uppvärmning och sedan gick jag in i ridhuset och joggade honom. Han var lite stel i början men sen kom han igång fint. Han har ju vilat plus att han kan ju också ha lite träningsvärk sedan massören var här, så jag la inte någon större vikt vid stelheten.Jobbade på och arbetade mest med rakriktning samt flytta för skänkeln. Efter något varv åt båda håll kändes han fin! Galopperade också nått enstaka varv åt varje håll i lättsits innan jag travade av honom. 
 
 
Han verkade tycka att de var vädligt skönt att få röra på sig igen och såg väldigt nöjd ut. Han gillar även novabettet som jag köpte åt honom. Tror de får bli hans nya standardbett! :) De kan ju inte skada tänderna som vanliga metall-bett och för Fimpe som tuggar och leker/gnager på betten så är det kanon. Köper ju liksom hellre nya bett regelbundet än har en häst som sliter ner tänderna.. :)
Hittills till Fredag





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: